MUSIC NEWS
(Δεκ 20, 2014) THE HISTORY OF ROCK
1952....Η πρώτη.. Rock and Roll συναυλία ΞΕΚΙΝΑΕΙ. Η Moondog Coronation Ball πραγματοποιήθηκε στο Cleveland Arena του Ohio στις 21 Μαρτίου 1952. Ήταν η πρώτη rock and roll συναυλία που διοργάνωσε Ο θρυλικός DJ Alan Freed Read more...
   |    (Δεκ 03, 2014) THE HISTORY OF ROCK
 MUSIC NEWS:   JANIS:LITTLE GIRL BLUE Janis:Little Girl Blue, το νέο επεξεργασμένο ντοκιμαντέρ του 2014 με την Janis Joplin από την βραβευμένη με Όσκαρ σκηνοθεσίας Amy J Berg για το έργο της Ρύσαι ημάς από του πονηρού, θα κάνει θεατρική πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας στις 4 Δεκεμβρίου. Read more...
   |   

 

ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΡΗΣΤΟ ΤΣΕΛΕΝΤΗ ΣΑΣ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ROCK ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΙΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΤΟΥ

 

 AFIEROMA CADILLAC RECORDS011Το Cadillac Records είναι μια μουσική βιογραφική ταινία του 2008 σε σενάριο και σκηνοθεσία του Darnell Martin. Η ταινία εξερευνά το μουσικό ύφος της εποχής από τις αρχές της δεκαετίας του 1940 μέχρι τα τέλη του 1960, καταγράφοντας τη ζωή και την επιρροή  που είχε ο Leonard Chess ιδρυτής της Chess Records στα μουσικά δρώμενα καθώς και τους μουσικούς που ηχογραφούν για αυτήν.Μέσα από τη βαθιά,AFIEROMA CADILLAC RECORDS01 κοινωνική, με στοιχεία γιά την ανθρώπινη φύση ,ταινία του Darnell Martin, Cadillac Records,  βλέπουμε όλων των ειδών τους χαρακτήρες.   Aυτό που μπορεί να συμπεράνει κάποιος όμως, είναι πως οι περιθωριακοί αφροαμερικανοί εκείνης της εποχής, είχαν σαν τρόπο ζωής το ίδιο το περιθώριο και δέν το εγκατέλειπαν ακόμα κι όταν έβγαζαν  χρήματα και γινόντουσαν διάσημοι. Έτσι, συχνά προέβαιναν σε άνομες πράξεις, προκαλώντας τα ήθη και το κατεστημένο της εποχής συχνά κάτω από την επίδραση ουσιών . Ο Muddy Waters, αλλά και ο Chuck Berry ήταν από τους πιό συνετούς με λιγότερη τάση αυτοκαταστροφής από τους υπόλοιπους. Μοναδικό καστ ηθοποιών αλλά και ξεχωριστές ερμηνείες στην ταινία, μας προκαλούν να αφομοιώσουμε μέσα από την μουσική των αφροαμερικανών έναν «ροκ» τρόπο έκφρασης, μπαίνοντας έτσι στο πετσί της έντασης και του πάθους  που προβάλλεται. Θα ήθελα να κάνω μια προσέγγιση για AFIEROMA CADILLAC RECORDS012την επιβολή της λεγόμενης «μαύρης» μουσικής.
Η επιβολή αυτή προήλθε από ανθρώπους που στην πλειονότητά τους ήταν αυτοδίδακτοι και είναι υπεύθυνοι, όχι μόνο για τη δημιουργία τωνAFIEROMA CADILLAC RECORDS βασικών ειδών μουσικής, όπως τα ξέρουμε σήμερα , αλλά και  για  την κοινωνική επανάσταση μιας άλλης εποχής, στα μάτια της οποίας «επανάσταση»  μπορούσε να θεωρηθεί η «ίση αντιμετώπιση». Ουσιαστικά, κοιτάζοντας πίσω στον χρόνο,…  από τη «μαύρη μουσική» ξεκίνησε ένα ντόμινο κοινωνικών αλλαγών.! Φυσικά τα μελανά σημεία δεν ήταν λίγα, αλλά μάλλον η ιστορία στο τέλος θα τα παραλείψει!Αν δέν υπήρχε ο Leonard Chess, δέν θα αναδεικνυόταν το blues. Αν δέν υπήρχαν οι μαύροι, δεν θα υπήρχε blues. Αν δέν υπήρχαν οι λευκοί δεν θα μπορούσε το blues να αγγίξει τη λευκή κοινωνία ούτε και να μετεξελιχθεί στα άλλα είδη. Το blues και το AFIEROMA CADILLAC RECORDS03κοινωνικό περιθώριο που εκφράζει, βρέθηκε στο κατάλληλο γόνιμο έδαφος τής βρετανικής εργατικής τάξης, επίσης περιθωριοποιημένης τότε και φύτρωσε ,προσφέροντας σε όλους μας τους ώριμους και AFIEROMA CADILLAC RECORDS08γευστικούς , ηχητικά, καρπούς του. -Αν δέν υπήρχαν οι βρετανικές μπάντες δέν θα υπήρχε αναζωπύρωση τού blues-. Όπως λέει και ο Mick Jagger στην ταινία, το όνομά τους οι Rolling Stones το πήραν από ένα τραγούδι τού Muddy Waters, τον οποίο θεωρούσαν και εξακολουθούν να θεωρούν ίνδαλμά τους. Kαι αν δέν υπήρχε το blues δεν θα υπήρχαν τα παράγωγά του και αναφέρομαι κυρίως στο «rock». Η πρώτη προσέγγιση στην εν λόγω  ταινία είναι η άφιξη του Muddy Waters στην Αγγλία για μια βρετανική τουρνέ το 1967, που ήταν και η πρώτη του! Μαζί με τον Willie Dixon τους υποδέχτηκαν δημοσιογράφοι με τα φλας να αστράπτουν και το κόκκινο χαλί να στρώνεται. Ο ίδιος ο μπλουζίστας δεν γνώριζε το πόσο δημοφιλής ήταν στο «νησί».  Μόλις ο Muddy  αντίκρισε τον κόσμο να τον υποδέχεται, η πρώτη εικόνα που του ήρθε στο νου, (σύμφωνα πάντα με το σενάριο της ταινίας), ήταν η εικόνα του εαυτού του  την εποχή του δύσκολου Αμερικάνικου Νότου. Στα χρόνια δηλαδή  που έπαιζε  μουσική μόνο για να ξεχάσει τον κόπο του στα χωράφια με τα ζαχαροκάλαμα και μόνο όταν του περίσσευε ο χρόνος. Η εικόνα αυτή κουβαλάει  άπειρες κοινωνικές προεκτάσεις, που πέρα απ’ το ότι εύκολα τις φαντάζεται κανείς κι από μόνος του, σηκώνουν πολύ συζήτηση, η οποία δεν χωρά ούτε σε AFIEROMA CADILLAC RECORDS010AFIEROMA CADILLAC RECORDS02αυτοτελές  βιβλίο.Η δεύτερη, αφορά μια συναυλία του Chuck Berry, που έπαιζε επιταχυνόμενα «rhythm 'n' blues» ή αλλιώς «rock 'n' roll» σε ένα κοινό που αποτελούνταν από λευκούς, από αφρο-αμερικανούς και από...  όργανα της τάξης. Οι τελευταίοι φρόντισαν να χωρίσουν το κοινό «φυλετικά» σε λευκούς και μαύρους. Ενώ και οι ίδιοι σαν όργανα, ξεχώριζαν με τη σειρά τους από το κοινό, φορώντας τις μπλε στολές τους, αλλά και προσπαθώντας  να μην έρθουν σε επαφή τόσο με τον τραγουδιστή όσο και μεταξύ τους.  Κι εδώ φάνηκε η δύναμη της Μούσας, που μετά από λίγες νότες και πάντα με το γνωστό περπάτημα του καλλιτέχνη, το λεγόμενο «περπάτημα της πάπιας», να δίνει την «οπτική AFIEROMA CADILLAC RECORDS05υπόκρουση», ο διαχωρισμός δεν ήταν πια παρά μια φαντασίωση. Το «rock 'n' roll» έδειξε ότι «ο ρατσισμός είναι για άμουσους και άψυχους»...Η τρίτη αφορά τους χαρακτήρες.  Το στράβωμα στα χείλια τού Muddy Waters. Ήταν χαρακτηριστικό του! Υπάρχει σε πάμπολλες φωτό, αλλά και σε βίντεο. Ο ηθοποιός το μιμήθηκε εξαιρετικά. Ο ατίθασος χαρακτήρα τού Marion «Little Walter» Jacobs, τού φυσαρμονικίστα. Πυροβόλησε εν ψυχρώ και σκότωσε (υπάρχει και στην ταινία και πρόκειται για αληθές γεγονός) έναν που τού είχε κλέψει το όνομα και προσπαθούσε να τον μιμηθεί, γιά να «κονομήσει». Ο ηθοποιός το απέδωσε τέλεια. Ο γνωστός γιά την τσιγκουνιά του, Chuck Berry. Δέν έπινε, δεν κάπνιζε, δεν χαλούσε καθόλου χρήματα. Μόνο με γυναίκες πήγαινε…΄(εκεί ήταν σπάταλος στον έρωτα). Είχε και τη φήμη, πως κακοπλήρωνε τους μουσικούς του λευκούς και μαύρους. Ακόμα κι όταν γέρασε και δεν μπορούσε να πάρει τα πόδια του, συνέχιζε να κάνει περιοδείες για AFIEROMA CADILLAC RECORDS06να «κονομάει» από αρπαχτές. Ήταν όμως, πολύ πλακατζής και δεν έπαιρνε τίποτα στα σοβαρά. Και εδώ ο ηθοποιός κάνει πολύ καλή δουλειά. Όσο για τον Chester Bernett, κατά κόσμον Howlin' Wolf, ήταν πάντοτε ένας πολύ σκοτεινός τύπος, απόμακρος, δύστροπος και επιθετικός. Κι εδώ εξαιρετική δουλειά. (φωνάρα ο τύπος). Αδύνατο σημείο τής ταινίας, η επιλογή τής Beyonce στο ρόλο τής Etta James. Παρ όλο που είναι φωνάρα, δεν έχει το ηχόχρωμα τής Etta, γιατί η Εtta τραγουδούσε blues και r&b, πράγμα, που δεν μπορεί να κάνει η Beyonce, που τραγουδάει πολύ διαφορετικά.Κάτι, που πρέπει να επισημάνουμε είναι, ότι το blues δέν είναι αυτό, που νομίζουν πολλοί…. (βάλε ένα μπλουζάκι, να χορέψουμε). Δεν είναι μόνο αργό. AFIEROMA CADILLAC RECORDS04Γίνεται και γρήγορο ως και πολύ γρήγορο και άγριο ως και πολύ άγριο (από φωνητικά, κιθάρες κ.λπ.).Επίσης να συμπληρώσω ότι για μένα αποκτά και μια βραχνή ,νωχελική γοητεία….Καταλαβαίνει κανείς λοιπόν, πόση δύναμη είχε η μουσική εξέλιξη στην κοινωνία της τότε Αμερικής. Αλλά ακόμα πιο σημαντικό είναι το γεγονός πως  αυτή η μουσική επανάσταση ξεκίνησε  από ανθρώπους καταπιεσμένους και μάλιστα  μέσα στα ξεροχώραφα του Αμερικάνικου Νότου. Δεν χρειάστηκε κανένα πανεπιστήμιο ούτε κάποια μουσική παιδεία για να ενσαρκωθεί η Μούσα σε ψυχές που πραγματικά ήταν έτοιμες να την δεχτούν! Τα ένστικτα και οι σκοτεινές πλευρές ενός ανθρώπινου χαρακτήρα κατάφεραν να σηκώσουν το βάρος της.. Η Ευρώπη βγήκε από τον σκοταδισμό, όταν άρχισε να αναπτύσσεται η τέχνη. Αλλά και η ανάπτυξη κάθε πολιτισμού οφειλόταν στην τέχνη και αυτή πάντα ήταν και συνεχίζει να είναι καθοδηγητής κάθε ανθρώπινης εξέλιξης. Γιατί η τέχνη είναι η αίσθηση του ωραίου και το ωραίο οδηγεί στο αληθινό, αυτό με την σειρά του οδηγεί στο δίκαιο... Και ίσως αυτό να είναι το πραγματικό ζητούμενο..!

 

 

BY ΧΡΗΣΤΟΣ CHR

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Μάρτιος μήνας και μήνας μνήμης, γι’ αυτό η σκέψη όλων των Ελλήνων τρέχει –πού αλλού;– στο 1821. Όταν ξέσπασε η Επανάσταση κι άρχισε ο αγώνας για την απελευθέρωσή μας από τον τουρκικό ζυγό, η Ελληνική ψυχή κυοφορούσε από την άλλη κι όλας μέρα της άλωσης της Κωνσταντινούπολης, μία μόνιμη σκέψη:... Περισσότερα....
  Στη δυτική Πελοπόννησο, στην κοιλάδα του ποταμού Αλφειού, αναπτύχθηκε ο ιερότερος χώρος... Περισσότερα....
Δελφοί: Ο ομφαλός της Γης Στους πρόποδες του Παρνασσού, στο υποβλητικό φυσικό τοπίο που... Περισσότερα....
 ΑΡΧΑΙΑ ΜΕΣΣΗΝΗ: «Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΩΝ ΓΛΥΠΤΩΝ» Η Μεσσήνη είναι μια από τις... Περισσότερα....
 
 
 ECHORAMA.GR - NTOKIMANTER
 
 

ECHORAMA ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ

Οδοιπορικά του Κώστα Χριστοφιλόπουλου στην Ελλάδα του Πολιτισμού και της Ιστορίας